Η ιστορία του πρώτου Ελλαδίτη ποδοσφαιριστή στην Αλβανία, που αγωνίζεται στο Αργυρόκαστρο


O Χρήστος Αθανασόπουλος με 250 ματς στη Football League εξηγεί στo gazzetta.gr πως βρέθηκε στην αλβανική Λουφτετάρι που παλεύει για την ευρωπαϊκή έξοδο, την ζωή στο Αργυρόκαστρο, αλλά και γιατί δεν έπαιξε ποτέ στη Super League.

Luftetari στην αλβανική γλώσσα σημαίνει πολεμιστής. Ένας Έλληνας γκολκίπερ από τους τελευταίους ρομαντικούς του ποδοσφαίρου, ο οποίος για σχεδόν 20 χρόνια έδωσε τις δικές του μάχες στα γήπεδα της Football League πήρε την απόφαση να εγκατασταθεί στο Αργυρόκαστρο και να γίνει δίχως να συνειδητοποιήσει ο πρώτος Έλληνας ποδοσφαιριστής που παίρνει μεταγραφή στο αλβανικό πρωτάθλημα.

Ο Χρήστος Αθανασόπουλος έφαγε τα γήπεδα με το κουτάλι. Το κοντέρ του κατέγραψε 250 ματς με κυριότερους σταθμούς της καριέρας του, ομάδες όπως οι Πατραϊκός, Παναχαϊκή, Καλλιθέα, Αναγέννηση Άρτας, Καλλιθέα, Ιωνικός, Αιολικός, Πανηλειακός, Ψαχνά, ΑΕΛ, Παναιγιάλειος και Τρίκαλα.

Aναδείχθηκε κορυφαίος γκολκίπερ της Football League, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις έφτασε ένα βήμα πριν την Super League. Αυτό που δεν κατάφερε στην Ελλάδα, το πέτυχε στην Αλβανία συνεχίζοντας από τον περασμένο Ιανουάριο την καριέρα του στην Λουφτετάρι που εδρεύει στο Αργυρόκαστρο.


Πρόκειται για σύλλογο με έντονο το ελληνικό στοιχείο. Μάλιστα έχει βάλει πλώρη για την έξοδο στο Europa League για πρώτη φορά στην ιστορία του καταλαμβάνοντας μέχρι στιγμής της 3η θέση της βαθμολογίας.

Ο 36χρονος γκολκίπερ μίλησε στο gazzetta.gr για την ιστορική μετακίνηση του στην αλβανική ομάδα, τον τρόπο που τον υποδέχθηκαν στο Αργυρόκαστο, το επίπεδο του πρωταθλήματος, τις χαμένες ευκαιρίες στην Ελλάδα, αλλά και την ευρωπαϊκή πρόκληση της Λουφτετάρι!

Πως βρέθηκες στην Λουφτεράρι και πως σε αντιμετώπισε η τοπική κοινωνία του Αργυροκάστρου;

«Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για μένα. Ο Βαγγέλης Τσιάβος ο τεχνικός διευθυντής της Λουφτετάρι, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά το ελληνικό ποδόσφαιρο ήρθε αρχικά σε επαφή με τον προπονητή τερματοφυλάκων Γιάννη Ζαλαώρα και ρώτησε για μένα. Στη συνέχεια επικοινώνησε μαζί μου και με τον μάνατζερ μου Στέλιο Βραδέλη.

Ήταν μια πρόκληση για μένα στην ηλικία που βρίσκομαι. Έχω παίξει σχεδόν 250 ματς στην καριέρα μου στη Football League συνυπολογίζοντας και τους αγώνες του Κυπέλλου, αλλά ποτέ στη Super League παρότι έφτασα κοντά στο να υπογράψω αρκετές φορές. Συν τοις άλλοις σε μια ώρα βρίσκομαι στο σπίτι μου στα Ιωάννινα. Πρόεδρος της ομάδας με ενεργό ρόλο στην ελληνική μειονότητα είναι ο Γρηγόρης Τάβος, ο οποίος μου έδειξε μεγάλη εμπιστοσύνη και με υποδέχθηκε θερμά στην ομάδα.

Υπάρχει από τον κόσμο και την τοπική κοινωνία σεβασμός και εκτίμηση προς το πρόσωπο μου γεγονός που με βοήθησε να προσαρμοστώ εύκολα. Πρόκειται για μια ήσυχη κοινωνία. Το Αργυρόκαστρο είναι μια γραφική πόλη, ένα όμορφο μέρος με το βουνό και το κάστρο του. Ο κόσμος όποτε με βλέπει με χαιρετάει και μου δείχνει την αγάπη του, την εκτίμηση, αλλά και το σεβασμό του».

Είχες συνειδητοποιήσει όταν υπέγραψες πως έγινες ο πρώτος Έλληνας στο αλβανικό πρωτάθλημα;

«Δεν το είχα κοιτάξει. Ο μάνατζερ μου ήταν αυτός που μου το είπε. Είναι μια πρόκληση για μένα. Να σου πω την αλήθεια δεν περίμενα πως θα έπαιρνε έκταση το γεγονός πως αγωνίζομαι στην Αλβανία».

Πως είναι το κλίμα μέσα στην ομάδα;

«Πρόκειται για μια ομάδα με πολύ καλά παιδιά, όλοι άριστοι χαρακτήρες. Οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν εμπειρία από την Ελλάδα και κάποιοι μιλούν και ελληνικά. Για παράδειγμα ο Σκούρτης, ο Μίνγκας, ο Αουρέλιο που έχει παίξει στον Άρη, ο Ντέμο που ήταν στον Παναιγιάλειο. Ακόμα όπως προείπα ο πρόεδρος και ο τεχνικός διευθυντής είναι Έλληνας, ενώ και ο προπονητής τερματοφυλάκων ο Γιόβαν Μιχαίλοβιτς έχει μεγάλη εμπειρία από το ελληνικό ποδόσφαιρο έχοντας δουλέψει σε ΑΕΚ και Ολυμπιακό. Μάλιστα είχαμε συνεργαστεί και στον Ηρακλή Ψαχνών».

Σε τι επίπεδο βρίσκονται τα ταλέντα του αλβανικού ποδοσφαίρου;

«Υπάρχουν παίκτες εδώ που αξίζουν το κάτι παραπάνω. Βγάζει ταλέντα Αλβανία κάτι που φαίνεται και από την εθνική ομάδα που έφτασε μέχρι τα τελικά του Euro 2016, αλλά και το γεγονός πως όλο και περισσότεροι παίκτες παίρνουν μεταγραφή στο εξωτερικό. Για παράδειγμα πριν λίγες μέρες υπέγραψε στην Άντερλεχτ ένας παίκτης μας, ο Κριστιάν Αμπαζάι».

Έχεις οργώσει τα γήπεδα της Football League, αλλά δεν κατάφερες να παίξεις στη Super League. Ήταν ένα απωθημένο για σένα;

«Δεν είχα απωθημένα για την Α΄ Εθνική. Είναι φορές που αναρωτιέμαι μήπως τελικά δεν το άξιζα; Το ποδόσφαιρο είναι τύχη, αλλά και συγκυρίες. Εγώ κοίταζα πάντα να κάνω σωστά την δουλειά μου όπου και αν έπαιζα. Εδώ βιώνω μια διαφορετική εμπειρία, αφού δεν αγωνίζομαι σε σύλλογο που δίνει μάχη για την κατηγορία, αλλά παλεύουμε για πρώτη φορά στην ιστορία του συλλόγου για την έξοδο στο Europa League.

Είχα προτάσεις, αλλά οι ομάδες μου ζητούσαν λεφτά για να με αφήσουν. Για παράδειγμα όταν ήμουν 21 ετών και έπαιζα στον Πατραϊκό με ήθελε ο Πανιώνιος. Στα 27 μου, όταν ήμουν γκολκίπερ της Καλλιθέας με ήθελε ο Πανθρακικός.

Σκέψου στα 32 μου πήγα από τον Πανηλειακό στα Ψαχνά ως δεύτερος τερματοφύλακας και αναδείχθηκα κορυφαίος γκολκίπερ της κατηγορίας. Πήγα στη συνέχεια στην ΑΕΛ που είναι η μεγαλύτερη ομάδα που αγωνίστηκα. Μπορεί να ήταν στη Β΄ Εθνική, αλλά για μένα ήταν σύλλογος επιπέδου Super League».

Υπάρχει στο μυαλό σου η σκέψη να αγωνίζεσαι σε ματς του Europa League με την Λουφτετάρι;

«Δεν υπάρχει ποδοσφαιριστής να μην θέλει να αγωνιστεί στην Ευρώπη να αποκτήσει αυτή την εμπειρία. Ειδικά τα παιδιά που έχουν παίξει σε μικρότερες κατηγορίες. Έχουμε ακόμη δρόμο όμως. Υπάρχουν εφτά παιχνίδια τα οποία βλέπουμε ξεχωριστά».

Σκέφτεσαι να παραμείνεις στον σύλλογο μετά το καλοκαίρι;

«Προέχει να υλοποιήσει η ομάδα τον στόχο της που είναι η ευρωπαϊκή έξοδος. Στη συνέχεια το καλοκαίρι θα μιλήσουμε και θα αποφασίσουμε εάν θα ανανεώσω η όχι. Να δούμε πρώτα εάν βγούμε στην Ευρώπη».

Πως θα χαρακτήριζες το επίπεδο του αλβανικού πρωταθλήματος;

«Το επίπεδο του αλβανικού πρωταθλήματος είναι καλύτερο σε σχέση με την ελληνική Football League. Υπάρχουν δυνατές ομάδες που έχουν ευρωπαϊκή παρουσία όπως είναι οι Σκεντερμπέου, Κούκεσι και Φλαμουρτάρι. Είναι αρκετά υψηλό το επίπεδο και τα γήπεδα είναι πολύ καλά.

Θα συμβούλευες έναν Έλληνα ποδοσφαιριστή να αγωνιστεί στην Αλβανία;

«Με βάση όσα βλέπω και ζω θα τους έλεγα να δοκιμάσουν να αγωνιστούν στην Αλβανία. Αρκεί βέβαια να υπάρχει η σωστή συμφωνία και να τηρούνται οι υποχρεώσεις με τον σύλλογο. Εγώ προσπαθώ σκληρά σε κάθε προπόνηση και κάνω ότι μπορώ για να βοηθήσω την ομάδα να πετύχει τους στόχους της».

Σε κούρασε η κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό ποδόσφαιρο;

«Υπάρχουν παιδιά που είναι μορφωμένα στο ποδόσφαιρο, αλλά το σημαντικότερο είναι σε στηρίζει η οικογένεια. Εγώ ήμουν τυχερός γιατί πάντα η μητέρα μου και η αδερφή μου ήταν δίπλα μου και με στήριζαν. Μου δίνουν πολύ δύναμη και χάρη σε αυτούς άντεξα πολλά στο ποδόσφαιρο. Στόχος μου είναι όταν αποσυρθώ να συνεχίσω να προσφέρω στο ποδόσφαιρο ως προπονητής τερματοφυλάκων».

Σχόλια